Sunday, 28 October 2012

Sekeping foto~



Kata -kata cam best di dalam pic tu membuat aku termenung sebentar dan menimbulkan persoalan bagi diri ku.

" sekeping foto bukan alasan untuk tidak berdakwah "

susunan kata yang ringkas tetapi padat dan mendalam maksudnya. Mengapa?. kerna pada zaman ini semua orang punyai telefon berkamera, DSLR, dan macam2 lagi yang boleh merakamkan gambar / video. Tetapi, apabila di soal tentang dakwah, mereka menolak sejauh-jauhnya dalam diri. Mengapa ini berlaku?... Mengapa tidak mengunakkan teknologi sebaiknya?. Fikirkan...

" sampaikan daripada-Ku walaupun sepotong ayat "

 Dakwah ialah panggilan atau seruan kepada Allah , Tuhan yang Esa. Kalau di fahamkan dengan kata-kata diatas adalah kita semua adalah tidak terkecuali bagi menyebarkan dakwah. Tidak kiralah bagaimana cara sekalipun asalkan berlandaskan syariat Allah.

Firman Allah yang bermaksud 
" Serulah (manusia) kepada jalan TuhanMu dengan hikmah dan nasihat yang baik, dan berbincanglah dengan mereka dengan cara baik. Sesungguhnya TuhanMu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalanNya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.".



kalau tak pon, p je kat Adobe, then buat macam kat atas ni...  Simple but memenuhi matlamat kan?...

insyaAllah, lepas ni kita cuba berdakwah melalui pelbagai medium ok...^_^




No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...