Friday, 27 January 2012

fever~.~

Assalamualaikum.. sedih aq rasakan dalam minggu ni.. Peyakit pakej tu datang lagi.. T.T  .. Mula-mula sakit tekak datang secara manja-manja, tetibe demam pulak, selsema pulak datang tanpa diundang.. Ya Allah, aq masih bertahan dengan ujian Mu ini kerena KAU tak akan sesekali membebani apa yang lebih dari hamba-Mu termampu.
Mula-mula aku agak berat jugak. Yela, dah la minggu ni umah aku ada kenduri + tahlil = macam kenduri kawin jadinya.. haha.. Pastu, aku alone ranger lak kena bukak kedai pagi-pagi.. Peh, pengsan lar aq macam ni.. Biasalah, kita dah lar sakit, tapi orang tak kesian pun kat kita. Bermonolog ku sendiri dah jadi hobi aq..haha:P

Tapi, korg pernah lihat tak macam mana umi/ mak/ bapa/ ayah/ dan segala macam lagi panggilan kat parent korg. Pernah korang dengar mereka merungut? Kalau ada pun, mybe boleh dikira dengan jarikan? Tapi berapa kali korang merungut kat ibubapa? Mintak hantar ke kilinik lar, hospital lar, tu belum lagi yang hantar ke hospital swasta.. Pernah korang fikir?

Kalau duduk kat rumah mesti nak makan yang mahal2, sedap2, banyak2, tapi tak tolong pun umi/ ibu masak kan? So, aq harap apabila kita semakin tua ni, kita kena lar membalas yang setimpal pada ibubapa kita. Yela, pada masa tu kan  ibubpa kita dah tua + tak kuat lagi. So, TAK PAYAH LAR KORANG NAK HANTAR MEREKA KE PUSAT ORANG-ORANG TUA!  Ce banyakkan ibubapa korang masukan korang kat taska tanpa diambil kembali, tanpa dijenguk. Pabila mereka dah tua, mereka bukan nak pun duit korang tu, mereka cuma nak layanan yang mereka beri pada korang masa korang kecik2 yang dijaga bak emas dipergelangan tangan..( tak wujud pun peribahsa ni.. sje je reka)..haha..

So, hargailah ibubapa korang selagi mereka hidup dan kalau yang dah tiada ibubapa sedekahkan lar doa-doa korang kepada mereka agar dijauhkan azab kubur dan azab api neraka.. InsyaAllah.. Al-Fatihah..^^_

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...